10 tips voor een gezellige en verantwoorde kerst

10 tips voor een gezellige en verantwoorde kerst

By 20 december 2016 Uncategorized No Comments

Hai,

Het aftellen is begonnen: nog 5 dagen tot het kerst is! Deze laatste week is vaak heel druk met kersdiners of kerstontbijten op school, borrels op clubjes,huis versieren, boodschappen doen, kadootjes kopen enzovoorts.

Als het dan eindelijk kerstmis is, willen we daar met elkaar van kunnen genieten. Voor kinderen met overgewicht moet dit ook een leuke en gezellige tijd zijn. Met onderstaande tips komen jullie met elkaar op een leuke en gezellige manier de kerstdagen door!

Tips:

Blijf bewegen
1. Plan op de kerstdagen ook een activiteit in: al is het maar een half uurtje wandelen
2. Download een stappenteller op je telefoon en laat je kind tenminste 10.000 stappen zetten per dag. Er zijn ook leuke losse stappentellers te koop die je gewoon om je nek kunt hangen (onder je kersttrui)

Blijf goed & gezond eten:
3. Zorg dat je 3 maaltijden per dag eet; vaak staan we wat later op en ontbijten we uitgebreid. Lunchen schiet er dan vaak bij in en we gaan vervolgens direct verder naar de koffie of thee met wat lekkers. Door tussendoor nog een lichte lunch te nemen, voorkom je dat je uitgehongerd op de kerstkrans aan valt.
4. Geef je kind gezonde snacks tussen door: fruit, snackgroente, handje rozijntjes of wat nootjes.
5. Kies alleen wat je het allerlekkerst vindt: is het geen 8, 9 of 10? Laat het dan lekker staan!
6. Luister naar je STOP knop; die doet het ook tijdens de feestdagen.
7. Neem kleine, gezellige kerstbordjes.
8. Schep altijd eerst je bord vol met groenten en begin dan aanhet vlees/vis en de aardappeltjes,
9. Drink heel veel water: maak kerstwater door een paar besjes en een takje munt in een vaas te doen.
10. Geniet ervan: we eten allemaal net iets te veel of te ongezond: maak er dan in elk geval een feestje van!
Ik wil jou en je gezin/familie heel gezellige kerstdagen wensen en een gezond & gelukkig 2017!

Warme groet,

Marielle

Leave a Reply