5 ultieme en snelle tips om je ideale gewicht te bereiken zonder moeite

5 ultieme en snelle tips om je ideale gewicht te bereiken zonder moeite

By 13 februari 2015 Uncategorized No Comments

Regelmatig spreek ik dames die hun ideale gewicht bereikt hebben.  Nu vind ik het altijd erg leuk om te horen wat uiteindelijk geleid heeft tot die geweldige resultaten. Ik houd voor mezelf  een lijstje bij met ultieme en geheime tips die iedereen kan toepassen, die weinig moeite kosten en die ècht  leiden tot resultaat.  Ik wil er vandaag graag 5 met jullie delen:

 

  1. Drink geen sapjes, frisdrank of zuiveldranken meer.
    We weten allemaal dat een blikje cola veel suiker bevat. Als alternatief nemen we dan een sapje. Wanneer je kritisch op de verpakking gaat kijken zie je dat er ook in een pakje vruchtensap al snel 5 of 6 suikerklontjes zitten. Ook zijn er zuiveldranken te koop die pretenderen gezond te zijn en je ‘vit’ te maken; ook deze drankjes bevatten, ècht waar 10 suikerklontjes per 0.5 liter! Laat deze suikerbommen staan en drink water, thee of af en toe een light frisdrank.

 

  1. Eet minder vlees
    Maak je een macaronisaus, gooi dan 2 zakken pasta groenten in je tomatensaus en neem de helft van het gehakt dat je normaal neemt.  Heel voedzaam door alle vezels  en niemand merkt dat ze minder vlees eten.

 

  1. Maak vaker soep
    In soep kun je echt alle groenten kwijt die je kunt bedenken. Je kunt uiteraard denken aan een ouderwetse groente- of kippensoep maar ook van broccoli, spinazie of courgette kun je bijvoorbeeld een heerlijke soep maken. Je kunt  soep  ook heel gemakkelijk invriezen  als je te veel gemaakt hebt.

 

  1. Kies voor magere alternatieven
    Neem magere melk voor je cappuccino, demi crème fraiche in een saus of haal een lekker stukje 20+ kaas bij de kaasboer . Net zo lekker en het verschil proef je niet maar merk je wel!

 

  1. Denk vooruit, visualiseer en compenseer
    Als je weet dat je een etentje hebt  s’avonds, lunch je wat lichter of neem je een extra stuk fruit tussendoor. Spreek met jezelf af wat je gaat eten: 2 voorgerechten, 1 hoofdgerecht en een klein toetje, voorgerecht en een hoofdgerecht of voorgerecht en een kopje koffie na. Houd je aan de afspraak die je maakt met jezelf  en geniet van je etentje.

 

Pas deze tips toe en merk dat ze werken! Welke ultieme afvaltip heb jij om je streefgewicht te bereiken? Ik hoor het graag.

 

Succes en geniet!

 

Warme groet,

 

Marielle

Ps. Ben jij  klaar met je je overgewicht  en wil je echt aan de slag om straks weer leuke kleding te kopen ?  Maak dan een afspraak voor een vrijblijvend 1-op-1 gesprek waarin ik  graag hoor waar jij meer worstelt en hoe ik je daarmee kan helpen.

Je kunt je mail sturen aan:  info@kidsopgewicht.nl. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op.

 

 

 

Leave a Reply