7 simpele tips om je zomerkilos’ kwijt te raken zonder te lijnen

7 simpele tips om je zomerkilos’ kwijt te raken zonder te lijnen

By 24 september 2015 Uncategorized No Comments

Als ik naar buiten kijk is de zomer weer voorbij . De vakantie lijkt al weer erg lang gelden….. Veel dames die ik momenteel  spreek vinden de zomer/vakantietijd heerlijk maar missen het ritme  en de regelmaat om op gewicht te blijven. Daarom is het nu weer tijd om de draad op te pakken en te gaan werken aan onze gezonde gewoontes. Hier onder vind je 7 simpele tips om je zomerkilo’s kwijt te raken zonder te ‘lijnen’.

1. Kies wat bij jou past.
Iedereen is anders: sommige vrouwen starten met maaltijdvervangers en eiwit-shakes terwijl anderen zich 2 weken uithongeren en vervolgens terugvallen in hun oude gewoontes met het bekende jojo-effect als gevolg.Ga op zoek naar een methode die bij jou en je levensstijl past. Als je blijvend wil afvallen, zal je je gewoontes moeten veranderen. Kies dan voor een methode die je kunt volhouden op de lange termijn.

2. Skip de lege calorieën.
Lege calorieën vind je  in koek, snoep, snacks en frisdrank.Je wint al direct enorm veel als je deze schrapt uit je eetpatroon. Ook alcohol bevat suiker en dus veel lege calorieën. Is het je wel eens opgevallen dat je meer zin krijgt om te snacken als je een glas wijn drinkt? Dan gaat het dubbel op!

3. Drink veel water.
Ja, daar is hij weer, maar het is echt waar. Water vult je maag waardoor je minder trek krijgt. Wist je dat sommige mensen honger en dorst door elkaar halen? Ze denken dat ze honger hebben maar in feite zijn ze aan het uitdrogen. Probeer het zelf maar eens als je trek krijgt, neem een glas water in plaats van iets te eten. Na 20 minuten nog trek? Neem dan een een stuk fruit.

4. Help, ik heb honger!
Weet je wat er gebeurt als je honger hebt en je geeft er niet aan toe? Niks!  Sterker nog, het hongergevoel zal weer verdwijnen. Als je een uur voor je gaat eten trek krijgt, drink je een glas water of eet je een stuk groente/fruit.Als je ‘honger’ hebt gebeurt er iets in je lijf: wees er blij mee! Een hele dag niks eten of een maaltijd overslaan is natuurlijk geen optie. Ga voor 3 maaltijden en 2 gezonde tussendoortjes. Heb je dan nog honger: negeren!

5. Voeden in plaats van vullen.
Kant en klaar maaltijden en junkfood: ze zijn makkelijk en snel  en vullen je maag. Om je lichaam te voeden heb je ander producten nodig. Eiwitten zorgen voor een verzadigd gevoel. Denk aan yoghurt, kwark, ei, kip, vlees. Vezelrijke producten houden ook je maag goed gevuld. Denk daarbij aan granen, volkoren brood, fruit, groente en peulvruchten.

6. Beweeg een uur per dag
Als je wilt afvallen moet je meer bewegen: streef naar een uur per dag: fietsen, in de tuin werken en wandelen tellen ook mee. Je hoeft niet ineens fanatiek te gaan sporten: zoek het in het begin vooral dicht bij huis: een extra lange wandeling met de hond of de kinderen lopend naar school brengen.

7. Never give up!
Verjaardagen, feestjes, alles gaat door en dat moet ook. Natuurlijk neem je dan een keer een glas wijn of een bitterbal. Maak met jezelf afspraken van tevoren wat je wel en niet neemt. Enjoy!

Ga lekker met deze tips aan de slag! Mocht je nu meer hulp nodig hebben bij het bereiken van je gezonde gewicht en het stellen van realistische doelen, stuur me dan een berichtje. Ik bied je een gratis Skype sessie aan om te kijken waar jouw knelpunten liggen en hoe ik jou daarmee kan helpen. Ik hoor graag van je!

Leave a Reply