De 4 meest gehoorde misverstanden over afvallen

De 4 meest gehoorde misverstanden over afvallen

Iedereen die af wil vallen heeft een bepaald beeld bij hoe dat  zal gaan. We weten dat we minder snacks en afhaalmaaltijden moeten eten  en dat sporten belangrijk is . We weten ook dat water goed voor ons is maar drinken toch te weinig.  Veel dames denken ook dat afvallen in éen rechte lijn naar beneden gaat  maar ook dat is niet zo.

Ik heb in dit blog een aantal  misverstanden  genoteerd die ik regelmatig hoor van dames die aan hun gewicht willen werken. Hieronder wil ik ze met je delen:

  1. Ze stellen zichzelf geen concreet doel

Ik hoor vaak: ik zou wel 5 of 10 kilo kwijt willen. Ok, denk ik dan, wanneer wil je dat dan bereikt hebben en wat ga je er voor doen of laten? Het is  een behoorlijk verschil of je zegt : ik zou wel 5 kilo kwijt willen of je zegt: op 1 juli ben ik 5 kilo lichter en ik ga er dit, dit en dit voor doen en dat, dat en dat voor laten. Hoe concreter je bent, hoe eerder je je doel zult bereiken en hoe meer gefocust je zult zijn op je resultaat.

  1. Ze eten te weinig

Er bestaat nog steeds een groot misverstand dat je als je af wilt vallen, je alleen maar worteltjes mag eten. Zorg er voor dat je motor blijft draaien,  je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt  en je lichaam niet in de spaarstand terecht komt. Daar bedoel ik mee dat  je stofwisseling vertraagd wordt   door het kleine beetje eten dat er binnen komt en je daardoor nog moeilijker vet verbrandt en afvalt. Een gevaar als je te weinig eet is, dat wanneer je het de gehele dag streng hebt volgehouden, je aan het eind van de dag het niet meer uithoudt. Vervolgens ga  je dan alles eten  wat los en vast zit  met alle gevolgen van dien: je bent teleurgesteld in jezelf en wil het liefste opgeven.

 

  1. Ze denken dat je van sporten afvalt

Een veel gehoord misverstand is dat we denken dat je van sporten afvalt.  Sporten en bewegen zijn zeker belangrijk om je stofwisseling te verhogen en wanneer  je  een strakker lijf wilt. Als je daarnaast nog steeds slechte eetgewoontes hebt, zal er niets veranderen. Als je echt resultaten wil boeken dan hangt 80% af van de voeding die je eet en 20% van de training die je doet. Wat wel belangrijk is dat je fysiek sterker wordt van sporten en dat je er ook nog een beter humeur van krijgt. En je gaat er lekkerder van in je vel zitten.

  1. Ze geven te snel op

Veel dames die af willen vallen, hebben dat in het verleden vaker geprobeerd. Meestal hebben ze daarbij niet het resultaat bereikt dat ze voor ogen hadden of vielen ze weer terug in oude patronen. Vaak gaat het afvallen de eerste keer sneller dan de 8e keer en wat ik dan vaak zie is dat dames stoppen voor er resultaat is. Mijn motto is dan ook ‘Stop met stoppen!’. Ga door ook al val je niet direct 1 kg per week af. Als je volhoudt, komen die resultaten er, absoluut!

Op korte termijn heb ik weer plaats voor 3 dames die graag in 3 maanden 1-op-1 begeleidt willen worden zodat ze voor de zomervakantie hun ideale gewicht  bereikt hebben. Wil jij erachter komen of die begeleiding iets voor jou is,   dan bied ik je een gratis  skype sessie aan om te kijken of het programma bij je past.  Beantwoord dit bericht of stuur mij een apart mailtje op info@kidsopgewicht.nl en ik maak graag een afspraak met je.

Leave a Reply