Hoe overleef ik een all-inclusive vakantie?

Hoe overleef ik een all-inclusive vakantie?

Vorige week was ik met mijn gezin in Djerba, Tunesie voor een weekje zon, zee en strand.

Djerba is maar 3 uur vliegen, net zo ver als Zuid-Portugal of Griekenland maar je waant  je er echt in een ander wereld.  Omdat  Djerba behoorlijk zuidelijk ligt en je de invloed van de Sahara hebt, kan het er behoorlijk warm worden en dat werd het dus ook in de 2e helft van de week.

We hadden een all-inclusive week geboekt:  lekker makkelijk! 028443c2-dccb-46a1-9a69-f0333b292adb

Het grappige van zo’n resort is dat het een heel gemengd publiek aantrekt: jonge stelletjes, ouders met (kleine) kinderen maar ook veel ouderen. Er is van alles te doen maar je kunt er ook gewoon luieren en he-le-maal niks doen. Als ik een paar dagen in zo’n hotel ben ga ik ongemerkt de gewoontes van andere gasten observeren. Zo zijn er mensen die elke ochtend braaf meedoen aan de yoga les en de rest van de dag helemaal zen zijn. Andere mensen zie ik elke vroege  ochtend een paardrijles nemen op het strand. Maar er zijn er ook die vanaf 10 uur bij het zwembad aan het kaarten zijn met een lekker glas bier erbij. Zelf sport ik graag op mijn nuchtere maag en ging ik om en om zwemmen of hardlopen langs het strand.

Een van de kenmerken van dit type hotel is dat er de gehele dag gegeten kan worden: ontbijten van 6.00 tot 10h, laat ontbijt van 10 tot 12h. Lunch vanaf 12.30 tot 14.30h, een middag snack vanaf 15.30 tot 17h en om 18.30h staat het buffet voor het diner al weer klaar. Tsja, hoe gaan we dat doen zonder  3kg zwaarder thuis te komen?  In het verleden  mocht ik graag mijn bord vol scheppen met alles wat me lekker leek: gevolg ik zat alles door elkaar te eten en was mega misselijk. Dat doen we nu anders.

Het voordeel van dit soort buffet restaurants is dat je er ook heel  goed gezond kunt eten. Er staan altijd enorme schalen met allerlei salades, kant en klaar of zelf samen te stellen. Bij het ontbijt is er vaak veel fruit en elk land heeft yoghurt. Ik begon dan ook elke ochtend met een grote schaal yoghurt met vers  fruit en noten of muesli, kop thee, verse jus en je ergste honger is gestild. Natuurlijk nam ik ook nog wel eens een croissantje, chocolade broodje of iets anders lekkers. Die nam ik echter wel altijd na mijn yoghurt. Soms nam ik ook een uitgebreide omelet met bruin stokbrood.

4380a426-ac00-495c-86d7-982b6024d0cf

Bij de lunch begon ik met een kom soep of  groot bord salade: lekker voor de vezels en om je maag te vullen. Daarna een visje of stukje gegrild vlees. Natuurlijk staan er ook pizza en pasta’s; ook die kun je prima een keer nemen na een  bord salade.

’s Avonds deed ik eigenlijk hetzelfde: veel groeten, weinig koolhydraten en stukje vlees of vis. De toetjesbuffetten zijn natuurlijk heel aantrekkelijk! Tip: neem alleen iets wat je een 9 of 10 geeft en neem een klein bordje.  Een romantische avondwandeling langs het strand  werkt ook goed voor je spijsvertering.   Het was een heerlijke week, en dat vond de weegschaal ook!

De zomer komt steeds dichter bij! Wil jij straks ook lekker in je vel het strand op kunnen? Meld je dan nu snel aan voor het 6 weken  programma Ready for Summer . Hierin begeleid ik je  1-op-1 . Het is een programma waarin we keihard aan de slag gaan om  4 tot 6 kg kwijt te raken. Het kan écht maar dan wordt het wel 6 weken knallen!

Kijk hier voor meer informatie:  http://www.kidsopgewicht.nl/?p=644

 

Leave a Reply