Let’s move

By 24 januari 2015 Algemeen No Comments

Blogs




If it doesn’t challenge you, it won’t change you!


Bruiden

Over

Superfoods:
een hit of een hype?

Programma's

10 Gezonde gewoontes

Let's move!

Contact

We weten allemaal dat we naast gezond eten ook moeten bewegen om af te vallen. Maar om in beweging te komen is voor veel mensen die weinig sporten vaak een hele stap. Toch zal je merken als je (meer) gaat bewegen je je veel fitter en energieker gaat voelen. Bewegen heeft ook een belangrijk effect op je stofwisseling en dat zit zo.

Veel mensen denken dat de calorieën die je verbrandt tijdens een half uurtje hardlopen of een goede work-out leiden tot gewichtsvermindering maar dat is niet het enige. De èchte winst en het resultaat dat je boekt komt voort uit de langdurig verhoogde stofwisseling die bewegen je geeft.

Je verbranding ligt na het sporten hoger en dat zorgt ervoor dat je meer energie verbrandt en dus afvalt. Wanneer je actief sport en jezelf echt in het zweet werkt zoals tijdens het hardlopen, wielrennen, een BootCamp les of een hockeytraining kun je je basaal metabolisme, dat is de hoeveelheid energie die je lichaam in rusttoestand verbrandt, tot wel 10x verhogen!

In de uren na het sporten blijft je stofwisseling verhoogd en verbrandt je lichaam meer energie wat vervolgens leidt tot gewichtsverlies. Kies als het even kan voor een sport die je in de buitenlucht kunt beoefenen: dit geeft je extra zuurstof en maakt je hoofd lekker leeg. Met gezond eten en veel bewegen kom je tot het beste resultaat.

Als je elke week minimaal 3x een half uur intensief beweegt zal je merken dat het je verbranding al aanzienlijk verhoogt. Kies een sport die bij je past en waarvan je weet dat je die ook op lange termijn gaat volhouden.

Leave a Reply